sobota, 6 kwietnia 2019

Cytaty #1 Jak walczyć i nie zwracać uwagi na krytykę


Ludzie dzielą się na dwa typy. Na tych, którzy wspinają się na góry, oraz tych, którzy siedzą w cieniu gór i krytykują wspinających się.
 R.P. Evans Na rozstaju dróg

Richard Paul Evans to mój ulubiony pisarz i uwielbiam wszystkie jego książki, bo są niezwykle wielką kopalnią mądrości i motywatorów. Na rozstaju dróg, to pozycja, od której się zaczęła moja przygoda z twórczością tego autora i jest to moja ulubiona powieść tego autora.
Gdy byłam młodsza, miałam dużo kompleksów, mało przyjaciół i byłam bardzo zamknięta w sobie. Zaczęłam pisać książki, co niestety spotkało się z krytyką ze stroną rówieśników. Ten cytat porządnie wpłynął na moje życie i zmienił moje poglądy.
Jestem typem, który często się poddaje, jednak gdy mam możliwość coś zrobić, nie rezygnuję na wstępie, mimo świadomości, że się nie uda. WSPINAM SIĘ NA GÓRY, staram się osiągnąć swój cel, mimo trudności. W swoim życiu spotkałam już wiele osób, które SIEDZIAŁY W CIENIU GÓR I KRYTYKOWAŁY WSPINAJĄCYCH SIĘ. Dla mnie pisanie książek było czymś bardzo ważnym i w sumie nadal jest. Gdy osoby z klasy zaczęły się śmiać z tego, poddałam się i usunęłam wszystkie historie, które stworzyłam i teraz tego bardzo żałuję. Krytykowali mnie, bo miałam swój cel, walczyłam i może w przyszłości bym coś osiągnęła, a oni nie mieli nic i to ich denerwowało – świadomość, że ja mogę być kimś, dlatego ze wszelkich sił chcieli mnie zniszczyć i w pewnym stopniu im się udało.
Nadal WSPINAM SIĘ NA GÓRY, walczę o każdy dzień, walczę by pozbyć się kompleksów i by w życiu coś osiągnąć. Nie wyobrażam sobie być drugim typem ludzi i osiągać to wszystko przy pomocy innych, a przy okazji dręczenia słabszych.
Ten fragment daje naprawdę dużo do myślenia. Uświadamia nam, że mimo największych chęci, motywacji i predyspozycji, znajdzie się ktoś, kto będzie nas krytykował, a powodem tego będzie czysta zazdrość.
Każdy inaczej zinterpretuje te słowa, dlatego dodam Wam jeszcze analizę cytatu jednej z moich czytelniczek.
Myślę, że chodzi o ludzi, którzy walczą o marzenia, karierę... Nie poddają się wbrew wszelkim przeszkodom, lecz nie afiszują się tym zbytnio. Drugim typem ludzi są tacy, którzy nic nie osiągnęli i krytykują zmagania tych wartościowych. Działają oni jak internetowi hejterzy - im się nie udało i jest im z tego powodu źle, więc chcą żeby osoby, którym czegokolwiek zazdroszczą też czuły się źle. Może być to pewnego rodzaju motywacja do motywacji, ambicji i samodyscypliny. ~ Natalia
Po co więc wspinać się, skoro mamy pewność, że nic nie osiągniemy i w dodatku jeszcze spotkamy się z krytyką. Warto się wspinać, by pokazać swoją siłę i determinację. Chowanie się w cieniu gór nic nie da i z pewnością nie jednego z Was zdołuje bardziej. Dlatego wspinajcie się, walczcie i nie zwracajcie uwagi na krytykę i zazdrość innych – Wy jesteście silni, a oni żyją i żyć będą w cieniu gór, w waszym cieniu.

1 komentarz: